Strony internetowe tworzy się dla z myślą o klientach, lecz zanim odnajdą oni twój artykuł na stronie internetowej musi to najpierw zrobić wyszukiwarka internetowa. W Polsce właściwie liczy się tylko jedna wyszukiwarka internetowa, Google. Tytuł tego artykułu właściwie w całości mówi, jakie zagadnienia w nim poruszę.
Aby klienci znaleźli twój artykuł, musi się on wyświetlić na pierwszej stronie na wysokiej pozycji w wynikach. Nie jest to łatwe zważywszy na fakt, że codziennie twoja konkurencja tworzy treści w internecie. Właśnie konkurencja, inne strony internetowe, powoduje to, że stale musisz podejmować działania, aby raz zdobyte pozycje obronić, albo uzyskać lepsze, wyższe pozycje na twoje artykuły.
Tworzenie stron internetowych atrakcyjnych dla Google
To, co opisuję w artykule dotyczy działań SEO. Czyli działań, jakie wykonujesz na własnej stronie internetowej. W tym artykule pominę zagadnienie pozycjonowanie stron internetowych.
Tworzenie stron internetowych atrakcyjnych dla Google, skup się na klientach
Tak, jak napisałem w tytule działu należy skoncentrować się na odbiorcach, czyli osobach, które czytają treści publikowane przez ciebie na stronach internetowych. Każdy powie ci, że treści na stronach internetowych są najważniejsze, ponieważ mają one zachęcić klienta do pozostania na stronie. Co więcej ma on skupić się na interakcji ze witryną.
- W jaki sposób klient może to uczynić?
Odbiorca robi to poprzez zostawienie komentarza, polubienie artykułu, podzielenie się artykułem ze swoimi znajomymi w mediach społecznościowych, polubienie strony internetowej.
Na temat pisania odpowiednich, czytaj angażujących klientów, treści w internecie znajdziesz inny artykuł. Pisanie angażujących treści na strony internetowe, to zajęcie dla wytrwałych kreatorów treści. Osób, które na bieżąco śledzą to, co się dzieje w internecie oraz są twórcze. Jest to zadanie dla tych co rozumieją, że treści tworzone na stronach internetowych nie są dla ich autorów, ale właśnie dla klientów oraz przede wszystkim dla osób, które nie tylko opanowały do perfekcji język polski, ale umieją go właściwie stosować. Potrafią połączyć pisanie treści z psychologią i socjologią. Osób, które są humanistami z duża empatią społeczną.
Tworzenie stron internetowych atrakcyjnych dla Google, twórz czytelne treści
Tekst, zawartość merytoryczna treści artykułów w internecie to jedno zagadnienie. Kolejnym jest układ treści. Sposób, w jaki komponujesz treści. Google sprawdza i ocenia za pomocą własnego algorytmu:
- Czy treści, które publikujesz na stronach internetowych są czytelne dla klientów?
- Czy menu na stronie internetowej jest intuicyjne?
- Treści są prawidłowo, logicznie podzielone na kategorie?
- Czy artykuły znajdują ce się w jednym folderze dotyczą jednego zagadnienia?
- Czy istotne fragmenty treści są wyróżnione?
Google stara się zapoznać z treściami w sposób, w jaki robią to klienci. Jeżeli dla klientów treści są czytelne to znaczy, że nie masz nić do ukrycia.
Tworzenie stron internetowych atrakcyjnych dla Google, twórz unikalne treści
Chcąc uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania musisz tworzyć unikalne, wartościowe treści. Cały czas roboty Google skanują strony internetowe. Indeksują je, zapoznają się z ich treścią, kategoryzują i porównują z już dostępnymi treściami, już opublikowanymi tekstami i również książkami. Roboty, znajdując skopiowane, powielone treści oznaczają je, jako mało wartościowe, lub wręcz strony internetowe, które kradną treści z innych stron.
Algorytm wyszukiwarki oznacza strony powielające treści, jako mniej wartościowe dla klientów. Google może nałożyć filtr, na stronę internetową. W takiej sytuacji nie wyświetli się ona wyżej niż na pozycji 50 lub nawet 100. Filtr dotyczy strony www, a nie pojedynczego artykułu. W takiej sytuacji wszelkie wysiłki mające na celu uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwarki są bezcelowe. Pozostaje usunąć skopiowane treści, przeindeksować stronę internetową oraz czekać. Niekiedy nawet pół roku.
Tworzenie stron internetowych atrakcyjnych dla Google, częstotliwość i powtarzalność treści
Tworząc treści w internecie chciałbyś, aby klienci przyzwyczaili się do stałego odwiedzania twojej strony internetowej. Takie same algorytmy posiada Google. Klienci oczekują nowych tekstów na stronie internetowej. Stąd tworząc je skup się na tym, aby regularnie publikować nowe teksty.
Nie ma jednego, słusznego algorytmu częstotliwości publikowania tekstów na stronie www. Każda branża jest inna. Jedyne, co możesz zrobić, to zapoznać się ze swoją konkurencją. Sprawdź strony wyświetlające się 20 najwyższych pozycjach w wyszukiwarce. Sprawdź częstotliwość publikowania nowych treści u konkurencji oraz ile Google zindeksowała każdego miesiąca nowych podstron na każdej z nich. Od razu uzyskasz pełen obraz, co dzieje się na stronach internetowych twoich konkurentów.
Bez poświęcenia czasu na zapoznanie się z artykułami, nie sprawdzisz zawartości merytorycznej, ale przynajmniej poznasz częstotliwość publikacji nowych artykułów.
Tworzenie stron internetowych atrakcyjnych dla Google, innowacyjność ma znaczenie
Szczególnie dbaj o pojawianie się nowych, unikalnych tekstów. Inspiruj się tym, co dzieje się w branży. Czytaj regularnie artykuły blogerów. Zapisz się na listy mailingowe osób, które są znane i cenione w twojej branży, twoim środowisku. Wykorzystuj informacje z branż komplementarnych.
Wszystkie te działania mają na celu zauważenie i opisanie tematu. Dzięki temu to twój artykuł może uzyskać najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania na nową frazę. To twoja strona internetowa może pozyskać główny ruch w danej tematyce.
Tworzenie stron internetowych atrakcyjnych dla Google, stwórz przejrzystą strukturę strony internetowej
Zadbaj o katalogi na stronie internetowej. Zapomnij o subdomenach, które są gorzej pozycjonowane. Tworząc strukturę strony internetowej zadaj o jej przejrzystość i prostotę. Unikaj zbyt dużej ilości podkatalogów.
Google, ocenia strukturę strony internetowej, podobnie jak ocenia się strukturę rozdziałów w pracy magisterskiej. Najbardziej wartościowe są katalogi znajdujące się najbliżej strony głównej.
Im katalog znajduje się dalej w sensie logicznym, od strony głównej, tym mniej jest istotny. Artykuły w nim zawarte są wspierające, mniej istotne dla twojego biznesu, mniej istotne dla twoich klientów oraz Google.
W strukturze strony internetowej, najbardziej istotna jest zawsze główna zakładka. To strona główna posiada największą wartość dla Google. To linki wychodzące ze strony głównej są najcenniejsze.
Tworzenie stron internetowych atrakcyjnych dla Google, linki wewnętrzne na stronie internetowej
Pokaż klientom, gdzie mogą znaleźć więcej informacji na poszczególne tematy. Stwórz system linków wewnętrznych.
Stwórz taką strukturę strony głównej, w której oferta zawiera artykuły typu Call to Action odnośnie twoich kompetencji. Artykuły zawarte w innych katalogach linkują do artykułów z katalogu oferta.
W ten sposób zasugerujesz Google i internautom, który artykuł na daną frazę jest najbardziej istotny dla ciebie na stronie internetowej.
Tworzenie stron internetowych atrakcyjnych dla Google, opisz grafiki słowami
Grafiki, które zamieszczasz na stronie internetowej opisz używając frazy z tytułu artykułu. Tworząc i dodając grafiki do tekstów na swojej witrynie oznacz je swoim logotypem. W ten sposób budujesz znajomość twojej marki.
Google nie rozpoznaje grafik. Aby obrazy były czytelne dla wyszukiwarki internetowej dodaj do ich tekst.
Tworzenie stron internetowych atrakcyjnych dla Google, zmieniaj treści
Oprócz publikacji nowych, ciekawych, unikalnych artykułów na stronie internetowej, ważne jest również aktualizacja, zmiany w już istniejących.
Strona musi żyć i tak samo powinno być z artykułami. Jeżeli masz taką możliwości, zmieniaj te, które już opublikowałeś na stronie internetowej. Lepiej, abyś dodawał nowe, rozszerzał istniejące paragrafy w artykule, który opublikowałeś kilka lat temu, niż powielał treści w kolejnym.
Podsumowanie
Tworzenie stron internetowych atrakcyjnych dla Google, w artykule tym poruszam, tylko kilka głównych zagadnień z obszaru SEO strony internetowej.