Przedstawiając deskrypcje produktowe na własną stronę internetową pamiętaj, by pisać zwięźle i konkretnie, przedstawiając zyski jakie daje Twój towar. Na co więcej zwrócić uwagę zamieszczając opisy produktów na stronie?
Grupa docelowa
Przed opisem produktu wyznacz grupę, z którą preferujesz się komunikować. Wbij się w buty swojego ewentualnego klienta. Zastanawów się jaki opis produktu skłaniałbyś się przeczytać, na co byś zwrócił uwagę, jakie aspekty produktu byłyby dla Ciebie najważniejsze. I wprost przeciwnie – co efektywnie w opisie odwróciłoby Twoją uwagę.
Autorskie opisy
Opis produktu, który planujesz lokować na swojej stronie internetowej powinien być oryginalny oraz indywidualny. Wystrzegaj się kopiowania opisów produktowych ze stron rywala! Sam najlepiej znasz własny produkt a także wiesz, na co należy zwracać uwagę przy jego opisie. Oczywiście ściąganie contentu z innych stron, niesie za sobą konsekwencje prawne. Strony z „pożyczonymi” treściami są źle odczytywane przez algorytmy Google, co negatywnie wpływa na widoczność takiej witryny.
Ważne cechy
Opisując produkt zapoczątkuj od uwypuklenia jego koronnych oraz najważniejszych cech. W następnej części charakterystyki przejdź do drugoplanowych własności, a na końcu przedstaw informacje pomocnicze, wspomagające proces sprzedaży.
Streszczenie przekazu
Nie zanudzaj własnych ewentualnych klientów przydługawymi tudzież monotonnymi opisami. Zbyt rozległa treść zniechęci czytelnika do dalszego przeglądania Twojej strony. Pamiętaj, aby w niedługim opisie umieścić najważniejsze oraz szczegółowe informacje na temat przedstawianego wytworu. Co ważne, nie opisuj zdjęć. Klient bardzo dobrze widzi, co znajduje się na zdjęciu produktu, dlatego nie przenoś informacji widocznych na zdjęciu do opisu. Taka praktyka powoduje sztuczne a także niepotrzebne wydłużanie charakterystyki opisu, sprawiając, że staje się nużący i nie niesie za sobą głębszych wartości.
Prosty język
Tworząc opis produktu powinieneś pamiętać, że nie piszesz go dla siebie, natomiast dla swojego ewentualnego klienta. Nie nadużywaj specjalistycznego żargonu, albowiem osoba niekoniecznie związana z branżą, zaś chcąca skorzystać z Twojego produktu, nie będzie znać się na tym o czym piszesz.
Własne zdanie
W celu zachęcenia czytelnika do korzystania z oferty, przy opisie produktu dorzuć parę słów od siebie. Podejdź do charakterystyki produktu z osobna. Dodając swoją opinię, czy myśli na temat danego produktu z oferty, sprawiasz, że relacja pomiędzy Tobą a Twoim ewentualnym kupującym staje się mniej biurowa.