Dlaczego internauci opuszczają Twoją stronę WWW

Zazwyczaj jeżeli w ciągu 3 sekund strona się nie załaduje to większość internautów ją opuszcza i nigdy na nią nie wraca. Co oprócz tego wpływa na decyzję internauty, by opuścić stronę?

Nieatrakcyjna oraz ogłupiająca zawartość

To, w co opakujesz własne zawartości na stronie jest bardzo istotne, ale nie zapominajmy o zawartości tego pudełka. Zaopatrz swoich ewentualnych klientów w interesujący content, który przyciągnie ich uwagę oraz zachęci do zajrzenia w głąb strony. Nic nie znaczące informacje, nieistnienie merytorycznych treści, efektywnie zniechęcą czytelnika, który nie będzie chciał marnotrawić swojego czasu na stronę, która nic w jego życie nie wniesie.

Strona niedostosowana do urządzeń mobilnych

Cenna strona to taka, którą da się schować w kieszeni. Może nie wprost ale na pewno za pośrednictwem smartfona. Responsywność stron, zatem dopasowywanie się witryn do urządzeń mobilnych oraz ich różnorodnych rozdzielczości, to przetargowy bodziec determinujący ilość odsłon strony. Dla odbiorcy możność przeglądania stron za pomocą telefonu to olbrzymia zaleta. W każdej chwili może on wejść na daną witrynę, aby prędko odnaleźć pożądane informacje. Pamiętaj, że strona responsywna prowadzi się swoimi prawami. Jak m.in.: adekwatnie dobrana wielkość czcionki, praktyczne buttony, zachowanie właściwych proporcji w wyświetlanych grafikach.

Wyskakujące okienka

Nic tak nie razi, jak namolnie wyskakujące z wszelkiego kąta witryny „okienka” typu pop-up. Jeżeli będziesz bombardować czytelnika pojawiającymi się znikąd boxami, w których np. informujesz o ostatnich promocjach, newsletterze, zachęcasz do kontaktu możesz być przekonanyże wystraszysz swojego potencjalnego klientaWszystko jest dla ludziale z umiaremtakże i w tym przypadkuJeżeli zdecydujesz się na taką formę komunikacji, ogranicz się do jednokrotnego pojawienia się okienka, które po zamknięciu nie będzie już o sobie dawać znać.

Denerwujące formularze kontaktowe

Zakładka ‚kontakt’ to priorytetowe miejsce na Twojej stronie. Jeśli już użytkownik dociera do tego „punktu programu” to półmetek sukcesu. O pełnym sukcesie postanowi to, czy zdecyduje się on na kontakt z Tobą, o skorzystaniu z oferty nie przypominając. Zbyt wydłużony formularz kontaktowy może w bardzo niedługiej chwili zburzyć Twoje szanse na zyskanie nowego chętnego. Jeżeli w formularzu będziesz życzyć sobie od użytkownika zbyt wielu informacji, możesz być przekonany, że podda się on po uzupełnianiu siódmego z kolei pola.