Błędy twórców stron internetowych

Dotarcie ewentualnego kupującego do Twojej strony www to już połowa sukcesuAby można było mówić o pełnym sukcesie, wystrzegaj się jak ognia poniższych błędów.

Efektywna strona www – czego wystrzegać sięby przynosiła planowe rezultaty?

Architektura treści

Ułatw własnemu odbiorcy dotarcie do poszukiwanych przez niego zawartości oraz zadbaj o właściwe rozlokowanie zawartości na stronie www. Jeżeli informacje, z którymi pragniesz się podzielić z Twoimi potencjalnymi zainteresowanymi nie są dla nich w intuicyjny sposób zrozumiałe, możesz być przekonany, że prędko opuszczą oni Twoją witrynę. Rozłożenie zawartości na stronie powinno umożliwiać odbiorcy na bezproblemowe dotarcie do takich danych, jak np.: Twoja oferta czy dane kontaktowe.

Strona nieodstępna w wersji responsywnej

Jeżeli Twoja strona nie jest wciąż przystępna w wersji mobilnej, pora to jak najszybciej przerobić. W świecie zdominowanym przez smartfony, gdzie coraz więcej zakupów dokonywanych jest naturalnie poprzez urządzenia mobilne, strona responsywna to obowiązek!

Za wiele treści

Zawartości na stronie to skarb, szczególnie kiedy chodzi o pozycjonowanie. Niemniej jednak i tutaj nie należy przesadzać z ich ilością, skupiając się na warstwie merytorycznej. Nazbyt wydłużone opisy efektywnie znudzą Twojego ewentualnego klienta, natomiast nie o to w tym przecież chodzi. Skupiaj się na najważniejszych informacjach, zastanów się na temat nagłówków oraz zachęć odbiorcę do kontaktu. Nim opublikujesz treści analizuj je parę razy – błędy ortograficzne czy gramatyczne umieją efektywnie zniechęcić do dalszej lektury!

Błędne linkowanie wewnątrz strony

Linkowanie wewnątrz strony, które nie działa poprawnie to grzech. Czytelnik po wejściu na witrynę Twojej firmy spodziewa się prostego dostępu do pełnej informacji, którą będzie mieć na wyciągnięcie ręki. Zadbaj, aby przekierowania do danych podstron rzeczywiście prowadziły Twojego ewentualnego klienta do wskazanych przez Ciebie miejsc.

Brak optymalizacji

Zoptymalizuj Twoją stronę nie dość że w sferze czasu ładowania, ale i wagi zdjęć, czy kodu strony. Pamiętaj, że w internecie liczy się wszelka minuta. Mylne funkcjonowanie witryny, w tym wolny czas ładowania strony, zniechęci czytelnika, który z troski o własny czas przejdzie do konkurenta. Oczywiście zwinne ładowanie strony to nie wszystko. Jesteś zmuszonym także zadbać o: hierarchię nagłówków, meta opisy, czy unikatowość treści.

Natarczywe reklamy

Nie atakuj Twojego odbiorcy wyskakującymi reklamami. Twoja strona firmowa powinna być wolna od tego typu przekazów. Skup się na warstwie merytorycznej i podziel się z odbiorcą treściami użytecznymi dla niego.

Sztuczne treści

Zawartości wygenerowane jedynie na potrzeby wyszukiwarek to prawdziwy strzał w kolano. Content, który nie niesie za sobą wartości dla odbiorcy, to nie tylko efektywny odstraszacz ewentualnych klientów…Treści zbudowane jedynie z fraz kluczowych stanowią podstawię do zablokowania Twojej witryny przez wyszukiwarkę.

Zbyt długi formularz kontaktowy

Przyświecając odbiorcę do kontaktuprzez formularz kontaktowynie przesadzaj z ilością pól do wypełnieniaNadwyżka pytań może wywołać u Twojego ewentualnego klienta zawrót głowy toteżaby oszczędzić jego czas skup się w formularzu na najistotniejszych pytaniach.

Ukryte dane do kontaktu

Ciężki dostęp do danych kontaktowych Twojej marki może w odbiorcy wywołać irytację, w efekcie której opuści on Twoją witrynę. Zadbaj więc o czytelność stopki, eksponując pełne dane Twojej marki. Zauważalne dane nie tylko ułatwią z Tobą kontakt, ale i wpłyną na wiarygodność Twojej firmy.

Przestarzały layout

Bycie na topie z trendami, obowiązuje nie tylko w branży modowej. To co się w tym czasie nosi, dotyczy również stron internetowych. Witryna www, która pamięta jeszcze czasy dinozaurów, nie tylko efektywnie odstrasza czytelnika, ale i negatywnie wpływa na wizerunek Twojej marki.