Czym jest indeksowanie?

Wielu z nas słyszało o takiej frazie jak indeksowanie strony, jednak nie każdy rozumie na czym ono polega. Mówiąc prostym językiem, jest to dodawanie stron internetowych do wyszukiwarki Google. Aby wszystko przebiegało pomyślnie specjalne algorytmy zbierają, gromadzą i przetwarzają dane w sieci. Na wszystkich stronach szukają specjalnych metatagów.

Jest to index lub noindex.

W pierwszym przypadku po przetworzeniu kodu źródłowego strony internetowej nastąpi zaindeksowanie strony. A w przypadku, gdy używany jest noindex, to ta strona nie zostanie dodana do indeksu Google.

Po co indeksować strony?

Indeksujemy strony internetowe w celu zostania zauważonym przez nowego użytkownika, który wpisuje w Google zapytania.

Nachodzi więc pytanie dlaczego istnieje w takim razie metatag noindex? Istnieje, ponieważ są też strony, których nie chcemy indeksować. Są to takie miejsca, gdzie zbierane są dane użytkowników lub inne poufne informacje. Najczęściej do takich miejsc powinno mieć się dostęp dopiero po autoryzacji.

W takim razie wiemy już, że w większości przypadków indeksowanie jest potrzebne, jednak jak zawsze są od tego wyjątki.

Jakie są zasady indeksowania?

Gdy mowa o Google można znaleźć różne pojęcia. Takie jak crawling, budżet indeksowania czy mobile indexing first. Każde dotyczą czegoś innego.

Co to jest crawling?

Stosuje się go podczas poruszania się po stronie, gdy algorytm jeszcze nie indeksuje strony. Używany jest zazwyczaj w celu przeanalizowania strony przed indeksowaniem.

Faktem jest, że nie każda strona po przeprowadzeniu crawlingu zostanie zaindeksowana. Ale każda, która jest zaindeksowana, została wcześniej poddana crawlingowi.

Czym jest budżet indeksowania?

Oznacza on maksymalną liczbę danych, którą Google może pobrać z danej domeny. Możemy wyróżnić dwa obszary, którymi są limit częstotliwości indeksowania (crawl rate limit) i zapotrzebowanie na indeksowanie (crawl demand).

Czego tyczy Mobile indexing first?

Jest to temat, który powraca dosyć często, ponieważ od drugiej połowy roku 2018 istnieje informacja, że w pierwszej kolejności są indeksowane wersje mobilne każdej ze stron.

Znaczy to tyle, że ranking wyników wyszukiwania tworzony jest ze względu na informacje, które zawarte są w mobilnych wersjach stron. Dlatego ważne jest, aby posiadać stronę dostosowaną do wersji mobilnej.