Anchor text czyli tekst kotwicy na stronie internetowej 2

Ten wpis jest kontynuacją poprzedniego wpisu na temat „Anchor text czyli tekst kotwicy na stronie internetowej”. Więc jeżeli jeszcze nie zapoznałeś się z poprzednim wpisem to serdecznie zachęcam do lektury.

Markowy

Kiedy korzystasz z markowego tekstu, łączysz się ze stroną marki, kiedy podajesz jego nazwę w tekście. Na przykład, jeśli mówisz o firmie Target i jej różnorodnych produktach, prowadzisz bezpośrednio do strony internetowej firmy Target.

Nagi link

Nagie linki są wtedy, gdy nie masz rzeczywistego tekstu zakotwiczenia. Używasz adresu URL w tekście naturalnie. Jako przykład możesz powiedzieć: „Odwiedź naszą stronę internetową www.target.com, aby zobaczyć wszystkie nasze produkty”, w przeciwieństwie do powiedzenia „Odwiedź nas online, aby zobaczyć wszystkie nasze produkty”.

Nazwa strony

Gdy wspominasz o witrynie, ale nie używasz pełnego adresu URL, jest to tekst zakotwiczenia nazwy witryny. Tekst zakotwiczenia nazwy witryny wygląda następująco: Target.com. Jest to adres URL witryny, ale nie zawiera pełnej części „www” adresu URL.

Ogólne

Ogólny tekst kotwicy nie mówi nikomu, o czym jest link ani co obejmuje.

Są to wyrażenia takie jak „Kliknij tutaj” i „Dowiedz się więcej”, które nie wskazują, dokąd link zaprowadzi użytkowników. Ten rodzaj zakotwiczonego tekstu nie zawiera informacji i nie pomaga odbiorcom zrozumieć, jakiego rodzaju treści mogą się spodziewać po kliknięciu linku.

Obrazy

W przypadku linku do treści za pomocą obrazu atrybut alt staje się tekstem kotwicy dla linku. Wyszukiwarki takie jak Google używają tego tekstu do określenia kontekstu obrazu, ponieważ nie może on zobaczyć zdjęć.

Są to różne typy tekstu zakotwiczenia, którego możesz użyć na swojej stronie. Będziesz chciał zapoznać się z tymi różnymi formatami, abyś wiedział, które z nich są najbardziej skuteczne dla Twojej firmy.

Tekst zakotwiczenia i SEO:

Dlaczego tekst zakotwiczenia ma znaczenie dla Twojej strategii SEO
Gdy dowiesz się więcej o tekście zakotwiczonym, możesz zastanawiać się, jaka jest jego rola w SEO. Tekst kotwicy odgrywa istotną rolę, ponieważ pomaga wyszukiwarkom w indeksowaniu stron. Wyszukiwarki używają go do określania, w jaki sposób użytkownicy odwiedzają twoją stronę i jej kontekst.

Naprawdę nie możesz kontrolować, kto prowadzi do Twojej witryny i tekst kotwicy, którego używają, by do niej linkować. Możesz jednak kontrolować tekst kotwicy w swojej witrynie.

Optymalizacja tekstu kotwicy pod kątem wyszukiwania oraz użytkowników może pomóc poprawić ranking i ułatwić Google czytanie i zrozumienie Twojej strony.