Pisanie publikacji na poważne blogi pozwalają nam zdobyć reputację eksperta w danej dziedzinie. W tym wpisie postaram się wyjaśnić jak najlepiej skorzystać z okazji możliwości dodania takiego wpisu.
Podczas rozmów z ekspertami zazwyczaj mowa jest o zgłaszaniu pomysłów do publikacji.
Artykuły
Przeczytaj istniejące artykuły w witrynie, dla której chcesz pisać. Sprawdź do kogo wydają się być skierowane? Jaki ton głosu przyjmują pisarze? Czy publikacja ma tendencję do publikowania wiadomości, opinii lub samouczków? Sprawdź, czy są już inne wpisy na ten sam temat, co Twój pomysł tj. Czy Twój wpis dołączy się do rozmowy już rozpoczętej przez te artykuły? Jeśli możesz wykazać, że wiesz coś więcej o istniejących treściach. I chcesz pokazać w jaki sposób odniesiesz się do nich lub dodasz do tych informacji. Redaktor będzie wiedział, że przeprowadziłeś research.
Informacje
Następną rzeczą do zrobienia jest znalezienie informacji na temat strony www dla, której chcemy pisać. Z pewnością w większości miejsc znajdziesz informacje o tym, z kim się skontaktować i jakie informacje zawierać. Samo wykazanie, że dokonałeś pewnego researchu stawia Cię wysoko w kolejce, a która jest traktowana bardzo poważnie. Szacuje się, że tylko 20% osób takiego czegoś dokonuje.
Biografia
Zazwyczaj redaktor nie potrzebuje historii całego Twojego życia. W związku z tym warto powiedzieć kilka zdań o sobie. Jest to bardzo pomocne, szczególnie gdy jesteś nowym pisarzem i masz wiedzę merytoryczną lecz nie masz zbyt wielu wpisów na swoim koncie.
Więc jeżeli masz już opublikowanych kilka wpisów na blogach z renomą to warto dołączyć link do nich w załączniku zamiast całego portfolio.
Oferty
Wiele osób w pośpiechu wysyła „próbki” swoich wpisów do wielu firm. Podczas gdy z czystej przyzwoitości powinno się poczekać na odpowiedź jednej firmy, a potem wysłać do innej jeżeli poprzednia firma nas odrzuciła z jakiegoś powodu, ponieważ może dojść do sytuacji, że kilka firm nas zaakceptuje, a w takiej sytuacji odmowa, gdy już okazaliśmy chęć publikacji psuje naszą renomę.