Sklep internetowy powinien stanowić duet funkcjonalności i estetyki. Jak można połączyć te dwie wartości, aby stworzyć skuteczną i wydajną stronę handlu elektronicznego?
Żyjemy w świecie, który działa według określonych zasad. Jeździmy samochodem, jedziemy do parku wodnego, jedziemy w góry lub wykonujemy profesjonalną pracę i wykonujemy ustalone zamówienie. Jeśli chcemy zakłócić to zamówienie, łamiąc jedną z ustalonych zasad, często mamy konsekwencje – i po drodze dostajemy bilet lub łamiemy nogę, ponieważ zakładamy niewłaściwe buty.
To samo dotyczy sklepu internetowego: jeśli nie będziesz przestrzegać pewnych zasad, nie uzyskasz oczekiwanych rezultatów. Twoi potencjalni klienci nie będą korzystać z Twojej oferty. Aby mieć pewność, że Twój sklep internetowy nie jest zbiegiem okoliczności, musisz wziąć pod uwagę następujące kwestie: Zajmiemy się tym natychmiast. Ale najpierw spójrzmy na koncepcję sklepu internetowego.
Sklep internetowy
Co to jest sklep internetowy? To nie tylko forma handlu elektronicznego, ale także strona internetowa, na której możesz sprzedawać swoje produkty online. Sklep internetowy jest zazwyczaj częścią relacji B2C między firmą a klientem końcowym. W tej umowie klient otwiera transakcję. Obejmują one wycenę, przygotowanie i potwierdzenie zamówienia, dostosowanie systemu płatności i zakończenie transakcji.
Istotną częścią sklepu internetowego jest strona marki w ofercie, na której prezentujesz produkt, usługę swojej oferty. Jeśli Twoja oferta jest obszerna, kategorie zostaną wykorzystane do uporządkowania Twoich produktów. Czy sprzedajesz materiały biurowe? Podział produktów na kategorie: pieczęć, pieczęć, toner, spoiwo, papier Xero pomaga odbiorcy nawigować w poszukiwaniu żądanego produktu na Twojej stronie.
Jeśli Twoja oferta jest szersza, możesz rozszerzyć kategorie produktów według podkategorii. Kolejnym elementem, którego nie możesz przegapić w sklepie internetowym, jest koszyk. Nie różni się niczym od tradycyjnego koszyka. Wymagany formularz zamówienia w obszarze sklepu internetowego pozwala klientowi złożyć zamówienie i sfinalizować transakcję.
Większa efektywność
Forma sprzedaży za pośrednictwem sklepów internetowych stała się w ostatnich latach coraz bardziej popularna. Dlaczego? Cóż, nie tylko ze względu na niższy koszt utrzymania sklepu internetowego w porównaniu do zwykłego sklepu, ale także z powodu ogromnej oszczędności czasu kupującego. Na początku artykułu wspomnieliśmy o zasadach prowadzenia sklepu w Internecie, które zwiększają jego skuteczność. Jakie są zasady?
Odbiorcy
Punktem wyjścia jest określenie rynku, na który chcesz kierować swoje produkty za pośrednictwem sklepu internetowego. Nie możesz założyć sklepu internetowego bez myślenia o swoich potencjalnych klientach. Poznaj ich potrzeby i oczekiwania dotyczące Twojej marki. Odpowiedz na pytania – ile lat mają moi potencjalni klienci, jaki jest twój styl życia, jakie jest Twoje wykształcenie, jakie są Twoje zainteresowania?
Odpowiedzi na te pytania pomogą ci w tym zadaniu i umożliwią dostosowanie zawartości strony do odbiorców. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie lub zaprzyjaźnienie się z odbiorcą. Jeśli potencjalny klient dotrze do Twojego sklepu internetowego, będzie zainteresowany jego zawartością i pozostanie tam dłużej, na pewno wróci do niego w przyszłości!
Wyszukiwanie
Wyszukiwarka produktów na stronie sklepu internetowego umożliwia potencjalnemu klientowi sortowanie produktów według poprzednich marek, cen lub kategorii. Ta opcja ułatwia użytkownikowi podejmowanie decyzji o zakupie określonego produktu poprzez dostosowanie wyświetlanych produktów do jego potrzeb. Opcja wyszukiwania, która została wzbogacona o dodatkowe opcje klasyfikacji produktów, takie jak filtry według ceny, marki i popularności, to atut, który niewątpliwie utrzymuje odbiorcę na dłużej.
Wzmocnienie witryny z pewnością będzie świetnym oknem wyszukiwania i umieszczeniem polecanych produktów na stronie głównej. Potencjalny klient, który jeszcze nie zdecydował się na zakup, ponieważ polecane produkty mogą go wybrać, będzie działał tylko spontanicznie i emocjonalnie.
Fotografie
Dla większości odbiorców zdjęcia produktów stanowią podstawę do oceny witryny. Ponad połowa populacji, około 65% osób, uczy się wizualnie, więc upewnij się, że zdjęcia Twoich produktów są najwyższej jakości. Dając potencjalnym klientom możliwość powiększenia zdjęcia, obrócenia go, podejrzenia szczegółów, takich jak szycie buta lub podszewka kurtki, nie tylko stwarza przyjemne uczucie dla konsumentów, ale także chęć zobaczenia innych produktów. Takie funkcje nie tylko pozytywnie wpływają na estetykę całej witryny, ale także poprawiają współczynnik konwersji.
Koszyk
Koszyk w witrynie umieszczony w widocznym miejscu daje odbiorcy możliwość wyświetlenia produktów, które w nim umieścił. Po dodaniu produktów do koszyka odbiorcy często tam wracają i sprawdzają swoje zakupy. Dlatego warto umieścić opcję kosza w dobrze widocznym i łatwo dostępnym miejscu.
Kontakt
Trzymaj dane swojej firmy w widocznym miejscu i nigdy ich nie ukrywaj! Zakupy online są w dużej mierze oparte na zaufaniu konsumentów do firmy. Udostępnienie danych kontaktowych w dostępnej lokalizacji zwiększy wiarygodność Twojego e-sklepu!