Trendy projektowania stron internetowych

Jaki wspólny mianownik wiąże web design oraz świat modyNie licząc wysokiej kreatywności projektujących, to niewątpliwie zmieniające się trendy. Co jakiś okres pojawiają się nowe trendy, które, aby nie wypaść z obiegupowinno się obserwować na bieżąco. W dzisiejszym wpisie postaram się pokazać parę z nich.

Gradient

Gradienty, czyli łagodne przejścia pomiędzy dwiema bądź większą ilością barwmocno zaznaczyły swoje miejsce w świecie web designu. Gradienty na stronach www wyszły naprzeciw popularnemu stylowi „flat design”, który eliminuje cieniowanie a także gradientowanie, stawiając na przeciętne kształty. Gradient na stronie www to kapitalny pomysł na przywrócenie do życia projektunasilenie przekazu strony, czy zaakcentowanie określonych detalówna które chcesz by odbiorca zwracał swoją uwagę.

Responsywność

Trend, który zdominował ubiegłe sezony a także który ze względu na własną uniwersalność oraz ponadczasowość prędko nie wyjdzie z modyPobudka bardzo prosta i oczywista… już przeszło połowa Polaków korzysta ze smartfona. Fakt ten mówi sam za siebie – responsywność stron www przechodzi transformację, stając się standardem.

Żywe kolory

Zabarwienia stłumioneprzygaszone, stonowane a także bezpieczne, w tym roku ustąpiły miejsca kolorom żywym oraz wyraziście nasyconym. Coraz więcej marek stanowczo odważniej podchodzi w stronę stosowania w swojej identyfikacji barw wyraźnych i intensywnych. Takie nastawienie spowodowane jest m.in. rozwijaniem się technologiiNajnowszej generacji monitory czy ekrany smartfonów pozwalają bowiem bez zakłóceń wyświetlać przesycone barwy. Kolory ożywione skupiają skupienie odbiorcypozwalając w lepszy sposób zachować w pamięci markę.

Minimalizm

Strona internetowa limitowana do koniecznego minimum treścinie tylko ułatwia odbiorcy nawigację, ale jednocześnie pozwala uzyskać rezultat elegancji i prestiżuCzytelnik, który nie jest przytłoczony designem strony www to użytkownik szczęśliwy. Jego przyjemność z przeglądania witryny przełoży się na długość czasu oraz poziom zaangażowania w prezentowane na stronie treści. W rezultacie wskaźnik konwersji wzrastanatomiast Ty możesz cieszyć się z rosnącej bazy klientów.

Menu typu „hamburger”

Schowane menuczyli tzw. hamburger to rozwiązanie, które nie tylko znakomicie sprawdzi się na ekranach smartfonów, ale i w tradycyjnych, desktopowych wariantach stronyPotęga menu rozwijanego typu hamburger kryje się nie tylko w jego estetyceale i oszczędności miejsca, którą za sobą niesie. Nawigacja po stronie jest równie intuicyjna w przypadku rozwijanego menu co menu tradycyjnego w postaci paska.