Jaki wspólny mianownik wiąże web design oraz świat mody? Nie licząc wysokiej kreatywności projektujących, to niewątpliwie zmieniające się trendy. Co jakiś okres pojawiają się nowe trendy, które, aby nie wypaść z obiegu, powinno się obserwować na bieżąco. W dzisiejszym wpisie postaram się pokazać parę z nich.
Gradient
Gradienty, czyli łagodne przejścia pomiędzy dwiema bądź większą ilością barw, mocno zaznaczyły swoje miejsce w świecie web designu. Gradienty na stronach www wyszły naprzeciw popularnemu stylowi „flat design”, który eliminuje cieniowanie a także gradientowanie, stawiając na przeciętne kształty. Gradient na stronie www to kapitalny pomysł na przywrócenie do życia projektu, nasilenie przekazu strony, czy zaakcentowanie określonych detalów, na które chcesz by odbiorca zwracał swoją uwagę.
Responsywność
Trend, który zdominował ubiegłe sezony a także który ze względu na własną uniwersalność oraz ponadczasowość prędko nie wyjdzie z mody. Pobudka bardzo prosta i oczywista… już przeszło połowa Polaków korzysta ze smartfona. Fakt ten mówi sam za siebie – responsywność stron www przechodzi transformację, stając się standardem.
Żywe kolory
Zabarwienia stłumione, przygaszone, stonowane a także bezpieczne, w tym roku ustąpiły miejsca kolorom żywym oraz wyraziście nasyconym. Coraz więcej marek stanowczo odważniej podchodzi w stronę stosowania w swojej identyfikacji barw wyraźnych i intensywnych. Takie nastawienie spowodowane jest m.in. rozwijaniem się technologii. Najnowszej generacji monitory czy ekrany smartfonów pozwalają bowiem bez zakłóceń wyświetlać przesycone barwy. Kolory ożywione skupiają skupienie odbiorcy, pozwalając w lepszy sposób zachować w pamięci markę.
Minimalizm
Strona internetowa limitowana do koniecznego minimum treści, nie tylko ułatwia odbiorcy nawigację, ale jednocześnie pozwala uzyskać rezultat elegancji i prestiżu. Czytelnik, który nie jest przytłoczony designem strony www to użytkownik szczęśliwy. Jego przyjemność z przeglądania witryny przełoży się na długość czasu oraz poziom zaangażowania w prezentowane na stronie treści. W rezultacie wskaźnik konwersji wzrasta, natomiast Ty możesz cieszyć się z rosnącej bazy klientów.
Menu typu „hamburger”
Schowane menu, czyli tzw. hamburger to rozwiązanie, które nie tylko znakomicie sprawdzi się na ekranach smartfonów, ale i w tradycyjnych, desktopowych wariantach strony. Potęga menu rozwijanego typu hamburger kryje się nie tylko w jego estetyce, ale i oszczędności miejsca, którą za sobą niesie. Nawigacja po stronie jest równie intuicyjna w przypadku rozwijanego menu co menu tradycyjnego w postaci paska.