User Experience design to pojęcie, które powinien znać każdy, dla którego optymalizacja ruchu na stronie jest ważna. W ogólnym znaczeniu to projektowanie doświadczeń odbiorców witryny czy aplikacji. Co kryje się pod pojęciem „projektowania doświadczeń”? I jakie ważne elementy budują powyższe doświadczenia?
Projektowanie UX wywołuje w użytkowniku pozytywne doświadczenie związane ze stroną, które przekłada się na wzrost sprzedaży, kreację pozytywnego wizerunku marki, czy chęć odbiorcy do pozostawienia swoich danych kontaktowych. Aby osiągnąć jak najlepsze efekty, w projektowaniu stron skupiamy się na poniższych elementach.
Trzeba pamiętać o urządzeniach mobilnych
Dobrze zaprojektowana strona jest elastyczna, czyli responsywna. Responsywne strony to takie, które bez problemu dostosowują się do rodzaju i wielkości ekranu urządzenia. Najważniejsze dla takiej strony jest przemyślany układ treści. Ułatwia on nawigację po witrynie. Ważne są dobrze dobrane wielkości przycisków i rozmiar plików nieobciążający urządzeń.
Prosta nawigacja
Przejrzysty układ treści, łatwa dostępność i wygoda poruszania się po zawartości strony, to wszystko pracuję na jakość strony. W przypadku, kiedy strona zawiera dużą ilość treści, doskonałym rozwiązaniem jest tutaj wyszukiwarka. Za pomocą wyszukiwarki użytkownik ma ułatwione zadanie dotarcia do poszukiwanych informacji.
Intuicyjność i nienachalność
Pojawiające się na stronie okienka typu pop’up, przekierowujące buttony, które trudno zauważyć, zasłaniające treść elementy graficzne. Wszystko to podważa atrakcyjności strony internetowej i wpływa negatywnie na doświadczenie użytkownika. Treści, które nakłaniają użytkownika na podjęcie określonej akcji, a właściwie ich natłok, często wywołują odwrotne działanie. Odbiorca przytłoczony nadmiarem atakujących go komunikatów, zamiast przeglądać Twoją stronę, chętnie ją po prostu wyłączy.
Odpowiedni dobór słów
Ważny aspekt strony w obszarze jej użyteczności stanowi warstwa merytoryczna, a w szczególności język, którym się komunikujesz. Odpowiedni dobór słów zaciekawi użytkownika i zachęci go do przeglądania strony, ostatecznie skłaniając do podjęcia określonej akcji. W całym procesie komunikacji niezwykle istotne jest, aby kierowane do odbiorców treści były jasne, wprost prezentujące ofertę czy dany produkt.
Ładowanie strony bez zarzutów
Projektując responsywne strony internetowej zawsze kładziemy nacisk na szybkość ich ładowania się. Nasze nowoczesne narzędzia pozwalają nam złagodzić konflikt między designem a szybkim i bezproblemowym ładowaniem witryny.
Niezbędne minimum
Im mniej i prościej, tym lepiej. Aby zmaksymalizować pozytywne odczucia użytkownika związane z odbiorem treści Twojej strony, ważne jest ograniczenie jej do niezbędnego minimum. Uprość formularze kontaktowe, ograniczając je do podstawowych pól. Jeżeli potrzebujesz uzyskać więcej większej ilości danych od swoich potencjalnych klientów, podziel formularz na kilka części. Przy podziale formularza ważne jest zamieszczenie informacji o ilości etapów, przez które odbiorca musi przejść.