Co odstrasza odwiedzających stronę internetową?

Gdy użytkownik odwiedza Twoją stronę, niejednokrotnie szybko tę stronę opuszcza. Dlaczego tak się dzieje? Jak zatrzymać użytkowników na dłużej?

Na aktywność internauty i na jego chęć przeglądania zawartości strony www, mają wpływ różne czynniki. Skupiając się na kluczowych elementach jesteśmy w stanie wymienić kilka tych, które wpływają na powodzenie, bądź też nie.

Wolne wczytywanie się strony

W dzisiejszym świecie nie ma na nic czasu. Jeżeli strona internetowa ładuje się zbyt długo, to można spodziewać się, że użytkownik prędzej czy później, zamknie Twoją witrynę. Internauta znudzony oczekiwaniem na wczytanie się strony po prostu przejdzie gdzieś indziej. Zazwyczaj otrzyma on tam takie same informacje, jakie otrzymałby na Twojej stronie, lecz znacznie szybciej, bez irytującego czekania. Dlatego warto wiedzieć, że im szybciej, tym lepiej. A więc co zrobić, żeby przyspieszyć czas ładowania się strony internetowej?

  • hosting – niektóre z dostępnych na rynku serwisów hostingowych dają możliwość szybszego przetwarzania danych, dlatego warto postawić na solidnego dostawcę.
  • zrezygnuj ze skomplikowanych animacji – wszelkiego rodzaju ruchome elementy spowolnią Twoją stronę i wywołają efekt przeciwny do zamierzonego; użytkownik ich w ogóle nie zobaczy, ponieważ zanim zdąża się załadować, opuści on Twoją stronę.
  • skompresuj grafiki – zmniejsz pliki graficzne, zanim załadujesz je na stronę internetową. Kompresja zmniejsza rozmiar pliku, ale nie wpłynie na jego jakość.
  • unikaj redundancji – usuń przestarzałe lub powielone treści i odzyskaj miejsce na serwerze.

Niewłaściwa optymalizacja treści

Zbyt obszerne treści mogą odstraszyć odbiorcę, który przerażony natłokiem ilości wersów, ucieknie do konkurencji. Jeżeli chcesz podzielić się swoją wiedzą z odbiorcami, zrób to w atrakcyjny i nieprzytłaczający sposób. Jak? Przede wszystkim zadbaj o odpowiedni podział tekstu, czyli o architekturę treści. I tutaj z pomocą nadchodzą śródtytuły (h2, h3, h4 itp.), które pomogą Ci uporządkować tekst. Warto również zadbać o odpowiedni format tekstu, z umiarem stosując pogrubienia czy kursywy. Dynamizuj treści w taki sposób, aby efektywnie zaangażowały odbiorcę, wprawiając w ruch jego wyobraźnię.

Nieatrakcyjny design

Przestarzały wygląd strony nie działa zachęcająco. To, jak wygląda strona wpływa na sposób postrzegania przez odbiorcę Twojej marki. Jeżeli strona prezentuje się nieciekawie zarówno pod kątem merytorycznym, jak i wizualnym to podobne wyobrażenie o Twojej marce będzie mieć użytkownik. Jeżeli zadbasz o odpowiedni design witryny, który będzie wpisywać się w aktualne trendy projektowania stron, skutecznie zwiększysz zaangażowanie odbiorcy, jednocześnie kreując pozytywny wizerunek Twojej firmy.

Nieintuicyjna nawigacja

Ważne jest, aby zadbać o wygodę użytkownika i zapewnić mu swobodę w poruszaniu się po Twojej internetowej. stronie Jeżeli panuje na stronie chaos, to skutecznie zniechęca on odbiorcę do dalszego poznawania witryny. I w takim kieruje on się prosto do wyjścia klikając czerwony krzyżyk w prawym górnym rogu ekranu. Intuicyjny pasek menu, przejrzysty układ treści, łatwa dostępność i wygoda poruszania się na stronie… To wszystko sprawia, że użytkownik chętnie będzie przeglądać zawartość Twojej witryny, i chętniej na nią powróci.