Samo stworzenie strony internetowej lub sklepu internetowego nie zagwarantuje ci odwiedzin czytelników, czy potencjalnych klientów. By móc konkurować z innymi o zasięg i konwersję, niezbędne jest przedsięwzięcie odpowiedniej strategii, która umożliwi ci wypromowanie swojej witryny.
W tym artykule poznasz niektóre ze skutecznych sposobów, które umożliwią ci wygenerowanie o wiele większego ruchu na swojej stronie www.
Zadbaj o unikalny content najwyższej jakości
Publikowane treści w sieci to obecnie jeden z najpotężniejszych oręży w walce o czytelnika i klienta. Tworzenie wartościowych i merytorycznych artykułów, newsów, czy informacji pozwoli ci wybić się spośród konkurencji i zaprezentować siebie jako doświadczonego specjalisty ze swojej branży.
Solidna, merytoryczna, przydatna i wartościowa treść publikowana w najróżniejszych formach pozwoli ci przyciągnąć grupę docelową, a także zbudować wiarygodność i zaufanie do firmy. Co więcej, dobra treść stanowi podstawę do efektywnego pozycjonowania witryny w wyszukiwarkach.
Do tworzenia wysokiej jakości contentu warto zatrudnić doświadczonego copywritera lub agencję do stworzenia wysokiej jakości tekst, który będzie skutecznie ubogacał czytelnika o nowe informacje. Naturalnie treści na stronie oraz artykuły muszą być unikalne i oparte na wiarygodnych źródłach.
Link building – zdobądź linki do strony
Budowanie bazy linków do twojej strony to niezwykle ważna część procesu jej pozycjonowania. Pamiętaj jednak, że nie liczy się ilość, lecz jakość. Postaraj się zdobyć dużo linków ze stron o wysokim współczynniku Trust Flow. Warto pokusić się również o wymianę linków między partnerami, a nawet konkurencją. Pamiętaj o urozmaiceniu linkowania, aby odsyłanie nie prowadziło wyłącznie do strony głównej. Staraj udzielać się na forach, komentować inne branżowe blogi, z których również mogą przyjść do ciebie potencjalni komentujący.
Zacznij działać w mediach społecznościowych, na forach i blogach
Wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych to doskonały sposób na zbudowanie ogromnej bazy lojalnych odbiorców. Dzielenie się wiedzą na LinkedIn, Facebooku, Google+, czy Goldenline pozwoli ci stworzyć spójny i profesjonalny wizerunek. To, jaki kanał okaże się dla ciebie najlepszy, uzależnione jest od specyfiki twojej branży. Niektórym wystarczy firmowy profil na Facebooku, podczas gdy inne firmy, by trafić do swojej grupy docelowej, aktywnie prowadzą kilka profili na różnych platformach społecznościowych. Należy zadbać o to, aby sprowadzać ruch do strony z portali społecznościowych od czasu do czasu umieszczając link na profilu do swojego wpisu na blogu, zwiększając ilość odwiedzających twoją witrynę z miejsc docenianych prze Google.
Optymalizacja meta opisów, tytułów, czas ładowania strony, znaczniki alt
Absolutna podstawa optymalizacji strony internetowej pod kątem SEO. Odpowiednie meta tytuły i opisy (title, description, alt) pozwolą ci stworzyć podstrony bardziej przyjazne nie tylko wyszukiwarkom Google, ale również użytkownikom (łatwiej znaleźć twoją witrynę w otwartych kartach przeglądarki dzięki małej ikonce z logo zwanej favicon oraz opisowi – meta title). Transparentne opisy oraz łatwe w nawigowaniu tytuły, które jednocześnie intrygują i zachęcają do kliknięcia to jedna z najlepszych strategii, jaką możesz obrać. To one wręcz doskonale sprawdzają się do pozycjonowania na długi ogon, czyli na sprecyzowane, długie frazy kluczowe, które użytkownicy równie często wpisują w wyszukiwarkę co te podstawowe. Warto także zadbać o opisy grafik zastosowane na stronie i podstronach (które powiedzą robotowi Google czego dotyczy dana grafika), budowę witryny internetowej z odpowiednimi nagłówkami h1-h3, zastosowanie znaczników <strong>. Ważnym niezwykle jest też czas wczytywania strony, należy zadbać o jego optymalizację (np. skalując za pomocą kodu za duże grafiki). Tutaj z pomocą przyjdą nam : dobre kodowanie strony (css) oraz wszelkiego typu kompresory online grafik, które potrafią nieraz odchudzić grafikę o ponad połowę wagi wyjściowej.
Usuwanie duplikatów treści wewnętrznych i zewnętrznych
Google oraz inne wyszukiwarki niechętnie patrzą na powielane treści w sieci – dotyczy to zarówno powielania w obrębie jednej witryny, jak i „na zewnątrz”. Jeśli będziesz duplikował treść, narażasz się na nałożenie filtru, który obniży twoją widoczność w SERP (wynikach wyszukiwania), a także może przyczynić się do nałożenia kary. Usuwaj powielanie treści i stron lub blokuj ich indeksowanie.
Udostępnianie danych strukturalnych robotom Google
Ułatw robotom Google życie i udostępnij im informacje o strukturze danych twojej witryny www. Dzięki temu będziesz w stanie uzyskać bogatszy snippet, czyli rozszerzony opis strony internetowej pojawiający się w SERP. Bogaty snippet może być wzbogacony między innymi o ocenę, cenę, czy stan produktu, które wyświetlają się wprost w wynikach wyszukiwania, co z pewnością poprawi współczynnik klikalności CTR (Click Through Rate). Określa on stosunek liczby kliknięć do wyświetlenia strony, linku, czy reklamy – zależnie od kontekstu. Jak uzyskać rich snippet ? Należy wdrożyć jeden z trzech mechanizmów na stronie: mikroformat, mikrodane lub RDF. Należy też zauważyć, że mimo wdrożenia Google nie gwarantuje pokazania się rich snippet w wynikach wyszukiwania.
Zadbaj o ruch mobilny – AMP i responsywność
O tym, że strony internetowe muszą być responsywne i dostosowane do urządzeń mobilnych wiemy już od dłuższego czasu. Niemniej, nadal wiele osób nie zdaje sobie sprawy o tzw. Mobile First Index, który premiuje witryny całkowicie dopasowane do wyświetlania na tabletach i smartfonach. Responsywność strony www jest obecnie jednym z ważniejszych czynników, który poprawi ruch organiczny z urządzeń mobilnych. Wiedziałeś, że jest on znacznie wyższy niż z urządzeń desktopowych?
Aspekt AMP (Accelerated Mobile Pages) wynika z kwestii responsywności. Są to działania, które przyśpieszają działanie strony internetowej na urządzeniach mobilnych. Skracają czas jej ładowania, optymalizują oraz dynamizują jej działanie. Pomyśl, jakie może mieć to znaczenie dla ruchu organicznego pochodzącego z segmentu mobile?
Sprawdź, czy UX stoi na możliwie wysokim poziomie
User Experience to wrażenia, jakie odnoszą się do doświadczeń użytkownika, który ma styczność z witryną (zagadnienie to jest o wiele szersze). Mają one istotny wpływ na długość „przebywania” na stronie. Jeśli witryna internetowa posiada odpowiednio rozmieszczone sekcje, wpływa to na czytelność i transparentność całej strony. Wówczas użytkownik z pewnością zostanie na niej dłużej i z przyjemnością na nią powróci.
Tworzenie prawidłowego User Experience to zajęcie wymagające doświadczenia oraz wykonywania testów skuteczności poszczególnych układów, czy rozwiązań. Skuteczność UX trudno zmierzyć, ponieważ jest to dziedzina czysto empiryczna.
Podczas realizacji projektów stron www, trzymamy się wymienionych powyżej założeń. Umożliwia nam to tworzyć witryny internetowe zgodne z najnowszymi trendami, funkcjonalne i łatwe w odbiorze. Stawiamy na minimalizm, który nie przeszkadza w odbiorze głównej treści – nie przedkładamy formy nad zawartość.
Design naszych witryn dba o wygodę użytkownika, jednocześnie będąc estetycznym i spełniającym ustalone uprzednio wymagania projektu. Naturalnie, każda z naszych stron jest w pełni responsywna i odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO dla robotów Google.