Tworzenie stron WWW opartych na CMS – zalety

Jeśli szukasz łatwego sposobu edycji swojej strony internetowej to System Zarządzania Treścią jest dobrym rozwiązaniem.

Czym jest CMS?

CMS – jest to swojego rodzaju „system operacyjny” witryny, strona z Systemem Zarządzania Treścią (z ang. Content Management System) to strona www, której zawartość można łatwo zmieniać i uaktualniać posiadając nawet podstawową znajomość obsługi komputera. Podstawowym zadaniem platform CMS jest oddzielenie treści (zawartości informacyjnej serwisu) od wyglądu (sposobu jej prezentacji). Po wprowadzeniu nowych informacji przez uprawnionego redaktora system przenosi je do bazy danych jednocześnie wypełniając nimi odpowiednie miejsca na stronach WWW. Precyzując, aplikacja ta umożliwia aktualizowanie treści witryny za pomocą edytora zbliżonego do Worda czy OpenOffice. Taka strona posiada panel administracyjny, do którego dostęp jest chroniony hasłem znanym jedynie administratorowi. Główne zalety to:

  • edycja struktury witryny, modularna budowa stron,
  • obsługa szablonów graficznych oraz bazy ilustracji,
  • edycja wyświetlanej treści w technologii WYSIWYG (what you see is what you get),
  • zarządzanie plikami
  • wsparcie indeksowania (google),
  • możliwość podpinania kolejnych, zaawansowanych aplikacji, jak np.  aktualności (zarządzanie artykułami), newsletter, formularze kontaktowe, galerie zdjęć czy bazy produktów

Dlaczego warto mieć witrynę internetową z CMS?

W przypadku stron biznesowych i stron www dla firm można znaleźć wiele argumentów przemawiających za stosowaniem systemów zarządzania treścią. Oto niektóre z nich:

  • Możliwość samodzielnego uaktualniania swojej witryny, pozwala dostosować jej zawartość do bieżących potrzeb zupełnie za darmo.

  • Użytkownicy i klienci zawsze mogą znaleźć aktualne informacje na stronie, nawet jeśli te się często zmieniają (np. aktualne numery telefonów czy promocje).

  • Posiadając system CMS można pozwolić sobie na umieszczenie na swojej stronie katalogu produktów i usług, mając pewność, że w dowolnej chwili i w prosty sposób będzie można ten katalog uaktualnić. Dzięki temu nie zaistnieje sytuacja, kiedy to na stronie oferowane są produkty, których firma już nie oferuje, albo na stronie brakuje towarów, które w rzeczywistości są w jej ofercie.

  • Mając możliwość modyfikacji tekstów na stronie można je z czasem ulepszać i wzbogacać o informacje, które interesują klientów. Może to być także jeden z tych czynników, który zadecyduje o wysokiej pozycji strony w wyszukiwarce Google.

  • CMS to świetne narzędzie wspomagające Public Relations(kontakty z otoczeniem) firmy oraz budowanie społeczności wokół marki lub produktu: zamieszczanie na stronie artykułów branżowych, porad dla klientów, zdjęć z konferencji czy po prostu z życia firmy, informacji o otrzymanych nagrodach i wyróżnieniach, sprawozdań – wszystko to może sprawić, że zacznie się tworzyć grupa użytkowników regularnie odwiedzających stronę (nawet codziennie w poszukiwaniu świeżych informacji), a wizerunek firmy bardzo wiele zyska. Łatwiej też będzie dotrzeć do zainteresowanych z ofertami pracy, gdyż część regularnie odwiedzających stronę użytkowników to z dużym prawdopodobieństwem będą osoby już pracujące w danej branży lub np. studenci zainteresowani daną tematyką, a więc potencjalni kandydaci do pracy.

  • Nowoczesne strony z CMS są często wyposażone w narzędzia umożliwiające spółce łatwiejszą komunikację z klientami: komentarze, fora, newsletter czy czat- to przykłady takich narzędzi. Ich obecność na stronie daje klientom poczucie, że firma liczy się z ich opinią i radami, a spółce daje nowe kanały docierania z informacją o swojej ofercie.