CO NAJBARDZIEJ IRYTUJE UŻYTKOWNIKÓW NA STRONACH INTERNETOWYCH?

5 sposobów na bardziej przystępną, bardziej angażującą stronę internetową

 

Komunikacja jest centralnym aspektem większości – jeśli nie wszystkich – stron internetowych.
Może być jednokierunkowa lub dwukierunkowa i odbywa się na wielu różnych poziomach.
W czasach, gdy Internet był nowy, komunikacja online była zasadniczo ograniczona do dostarczania informacji z jednej strony i konsumowania jej z drugiej strony. Było niewiele lub nie ma czegoś takiego jak angażująca strona internetowa.
W miarę dojrzewania Internetu ważne stało się także zaangażowanie użytkowników w rozmowę.
Dzisiaj Internet jest interaktywny. Kropka. I dokładnie tego oczekują ludzie, gdy wchodzą do sieci.
Wciąż szukamy informacji lub innych treści, które ludzie nam udostępnili. Ale jednocześnie chcemy reagować na te osoby. Chcemy podzielić się naszą opinią. Chcemy przyczynić się. Pomagać innym. Zadawać pytania. A przede wszystkim chcemy poznać ludzi, których „spotykamy” w Internecie.
Na szczęście dzięki dojrzałemu Internetowi dostarczany jest zaawansowany zestaw technologii, które możemy wykorzystać, aby zaspokoić i zachęcić wszystkie te różne interakcje.
Rzućmy okiem na pięć rzeczy, które możesz zrobić, aby zapewnić dwukierunkową komunikację dla odwiedzających.

 

1. Dane kontaktowe – być dostępne
Przede wszystkim upewnij się, że masz wystarczające dane kontaktowe w swojej witrynie.
To może wydawać się zbyt oczywiste, aby tu o tym wspomnieć, ale prawda jest taka: wiele osób nadal nie widzi znaczenia kompleksowych danych kontaktowych. Wynik? Ta istotna informacja w ogóle nie istnieje.
Pomyśl o tym przez chwilę …
Ktoś odwiedza Twoją witrynę i tak jej się to podoba, oni chcą cię pochwalić. Oni cię nie znają i nie jest to pilna sprawa, więc decydują, że chcą wysłać ci e-mail.
Co się stanie, jeśli nie podasz swojego adresu e-mail? Załóżmy, że nie masz też formularza kontaktowego na swojej stronie.
Racja, ludzie mogą próbować zadzwonić do ciebie. Być może nawet rozważają wysłanie ci pocztówki. Jeśli jednak nie znajdą żadnych informacji kontaktowych, w końcu się poddadzą.
Nie tylko straciliście pozytywne opinie, ale wysłaliście też bardzo czytelną wiadomość do gościa.
To znaczy: „Nie chcę, żebyś się ze mną kontaktował.”
Nawet możliwość, że ludzie mogą się skontaktować – wykorzystując preferowany przez siebie kanał i wydaje się odpowiednia dla ich obaw – pokazuje, że jesteś dostępny i doceniasz opinie.
Nie oznacza to, że ludzie faktycznie wyślą ci pocztówkę. Prawdopodobnie tak nie będzie. Ale wiedząc, że mogą one sprawić, że jesteś znacznie przyjaźniejszą i godną zaufania osobą lub firmą.

WWF wykonuje świetną robotę w zakresie danych kontaktowych, które oferuje na swojej stronie. Pomimo tego, że jest to dość duża organizacja, możesz wybrać dowolny kanał komunikacji, który chcesz.
Możesz do nich zadzwonić, wysłać e-mail, skorzystać z formularza kontaktowego lub osobiście odwiedzić. Mają także stronę wsparcia, na której można wyszukiwać różne pytania i tematy, i zapraszają do łączenia się z nimi za pośrednictwem różnych kanałów mediów społecznościowych.
W ten sposób upewniają się, że każdy może nawiązać kontakt – bez względu na to, które medium lub kanał preferują.

 

2. Media społecznościowe – bądź społeczny
Oprócz klasycznych danych kontaktowych możesz również kontaktować się z odwiedzającymi za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Media społecznościowe stają się coraz bardziej popularne wśród konsumentów i firm, głównie ze względu na interaktywny charakter. Możesz nawet zastąpić tradycyjne dane kontaktowe mediami społecznościowymi. Działa to jednak tylko wtedy, gdy aktywnie korzystasz z tych platform i odpowiadasz na żądania użytkowników.

Wiele firm popełnia błąd polegający na byciu na tak wielu różnych platformach społecznych, jak to możliwe. To nie jest błąd, ponieważ platformy społecznościowe są złe – nawet jeśli niektóre platformy działają lepiej dla jednej firmy niż innej – ale dlatego, że:
Ich motywacja do korzystania z mediów społecznościowych jest zła.
Ich priorytetem nie jest angażowanie się naśladowców, ale tylko po to, aby nadążyć za konkurencją.
Błędna motywacja może brzmieć: „Jeśli jesteśmy na Facebooku, młodzi ludzie polubią naszą firmę.” Lub „Wszyscy są na Facebooku. Musimy to również mieć. ”
Bycie w mediach społecznościowych nie zmienia niczego w Twojej marce ani firmie. Aktywność w mediach społecznościowych ma.
Ponadto, jeśli wszyscy są na Facebooku, nie oznacza to, że Twoja firma również powinna być. Powinieneś być tam, gdzie są twoi użytkownicy. Jeśli są na Facebooku, w porządku. Jeśli są w innej sieci społecznościowej, idź tam.
Cokolwiek robisz w mediach społecznościowych, upewnij się, że dotrzymasz swoich obietnic. Ponownie, media społecznościowe są społeczne. Jest interaktywny i ludzie oczekują, że zareagujesz, jeśli się skontaktują.

Jeśli masz ograniczone zasoby, na przykład ograniczony budżet czasu, nie zmuszaj się do bycia na każdej platformie w tym samym czasie. Wybierz ten, który najlepiej pasuje do Ciebie i Twoich użytkowników, i trzymaj się go.
Lepiej radzisz sobie z jedną platformą społecznościową, co oznacza, że ​​skutecznie angażujesz i współdziałasz ze swoimi obserwatorami – niż bycie na wielu platformach i wciąż nie jest dostępna.
Z 34 milionami polubień na Facebooku, Starbucks ma jedną z największych fanów Facebooka. Z łatwością otrzymują 50 tys. Wyświetleń, 50 + komentarzy i ponad 1000 akcji na post.
Czemu? Ponieważ wiedzą, jak zaangażować się w swoją społeczność i oferują platformę, dzięki której ich społeczność może się ze sobą komunikować.
Podczas gdy wiele firm wciąż używa mediów społecznościowych jako masowego medium, aby krzyczeć na swoich zwolenników, Starbuck z powodzeniem ustanowił dwukierunkową komunikację.

 

3. Marketing – bądź otwarty
Po trzecie, działania marketingowe mogą być świetnym sposobem na rozpoczęcie rozmowy z odwiedzającymi (lub odwrotnie). Twoje działania komunikacyjne mogą być świetnym opakowaniem wiadomości marketingowych.
Tradycyjne narzędzia marketingowe, takie jak biuletyny, są raczej jednokierunkowe. Jednak sposób, w jaki je prezentujesz, i treści, które udostępniasz, zawierają cenne informacje o Twojej firmie.
Upewnij się, że nie tylko poinformujesz użytkowników i poprosisz ich o zrobienie czegoś. Zamiast tego zaoferuj im cenną zawartość. Pokaż im, że ci zależy i że jesteś zainteresowany pozytywnym związkiem z nimi.
Poproś ich o opinie i pomyśl o sposobach uwzględnienia ich w działaniach marketingowych. Możesz na przykład akceptować posty gości, wymyślić konkurs, zachęcić do publicznych dyskusji i wiele więcej.
Udostępnianie specjalistycznych informacji, takich jak wysokiej jakości artykuły i studia przypadków – bez autopromocji i z otwartymi uszami w celu uzyskania informacji zwrotnej – zapewni ci przyjazne i dostępne światło. Może to zająć trochę czasu i nie jest to łatwe zadanie, ale w końcu ludzie uznają cię za otwartą i wspaniałomyślną osobę i podejdą do ciebie z własnymi pomysłami i obawami.
Następnie, gdy już uzyskasz zaufanie odwiedzających, masz profesjonalny obowiązek zachowania tego zaufania. W tym samym czasie znajdziesz się w cennej pozycji lidera myśli: Ludzie będą trzymać się każdego twojego słowa.

Przykładem par excellance of thinking leadership poprzez komunikację jest przedsiębiorca z siedzibą w Seattle, anioł inwestor i ekspert ds. Analityki Neil Patel.
Jest ekspertem w swojej dziedzinie i ma wystarczającą liczbę udanych doświadczeń, aby to udowodnić. Mimo to jest bardzo sympatycznym i przyziemnym typem faceta. Spotkałem go raz podczas imprezy Startup & Measure w Amsterdamie w zeszłym roku i fascynujące było to, jak otwarcie i chętnie dzielił się swoimi spostrzeżeniami – i jak chętnie ludzie słuchali jego każdego słowa.

4. Design – zachęcaj
Oprócz treści i aktualnej komunikacji werbalnej, możesz komunikować się z odwiedzającymi za pomocą wizualnego projektu.
W jaki sposób? Wierz lub nie, twój projekt mówi wiele o tobie i twojej firmie. Kolory, których używasz, poziom kreatywności, ogólny wygląd witryny – wszystko to komunikujesz, kim jesteś, jakie są Twoje wartości i czy jesteś sympatycznym człowiekiem.
Na przykład bardzo klasyczny i czysty design może doskonale zaprezentować Twoje treści. W tym samym czasie może wydawać się zimny i bezpłodny, i wszystko oprócz zapraszania. Oczywiście, ludzie znajdą to, czego szukają, ale nie pozostaną dłużej niż to konieczne.
Dodając do projektu pewną osobowość, możesz sprawić, że odwiedzający poczują się mile widziani i czuć się komfortowo w swojej witrynie, zachowując jednocześnie czysty i profesjonalny wygląd. Dodaj trochę ręcznie rysowane elementy, małą maskotkę lub inne autentyczne zdjęcia, aby przełamać lody. Pokaż siebie i swój zespół i skorzystaj ze strony zespołu, aby Twoja firma była bardziej namacalna, a Twoja strona internetowa bardziej żywa.
Ponadto pokazanie, że inni już wchodzą w interakcję z Twoją firmą lub witryną, pomaga mniej czuć się w tym samym kierunku. Poprzez dołączenie referencji wraz ze zdjęciami klientów lub ocenami innych użytkowników, dodajesz nowy i zmieniający się element do swojego projektu, który ludzie rozpoznają – może nawet weźmiesz jako punkt odniesienia, aby się skontaktować.

Witryna Kickstarter ma ogólny, czysty i porfialny wygląd. Mimo to jest bardzo zachęcający. Zwłaszcza strona zespołu, która ma bardzo unikalny i sympatyczny dotyk.
Cały zespół jest pokazany w pętli stopmotion i wygląda na to, że możesz dotrzeć do ich biura i zorientować się, kim są ci ludzie. Odtąd podniesienie słuchawki i wywołanie jej to mały krok.

 

5. Ton głosu – bądź człowiekiem
Last but not least, twój ton głosu odgrywa ważną rolę, jeśli chodzi o ustanowienie dwukierunkowej komunikacji w Twojej witrynie. Kluczem jest tutaj właściwe połączenie profesjonalizmu i wciąż w zasięgu.
Ludzie szukają fachowych i godnych zaufania informacji. Ważne jest, aby dać im poczucie, że to, co zapewniasz. W tym samym czasie upewnij się, że nie brzmisz arogancko.
Jeśli to możliwe, poproś innych, aby potwierdzili swoją wiedzę. Referencje i referencje to świetny sposób na zdobycie autentyczności bez chwalenia się sobą i swoją firmą.
Jednocześnie ważne jest, aby pamiętać o swojej grupie docelowej i uważać na jej język. Są to ludzie, z którymi chcesz się połączyć, i dlatego bardzo ważne jest mówienie w ich języku. Jeśli nie wiesz, jak rozmawiają, idź tam i porozmawiaj z użytkownikami. Zapoznaj się z ich żargonem i, co ważniejsze, z tematami, o których mówią.

Po nawiązaniu pozytywnej relacji z odwiedzającymi, pokaż im, że jesteś otwarty na rozmowę.
Możesz na przykład rozpocząć dyskusję na swoim blogu lub w mediach społecznościowych lub po prostu poprosić ludzi o ich opinie. Istnieje wiele narzędzi, które mogą Ci w tym pomóc, takich jak Usabilla Live, dzięki którym możesz zbierać wizualne informacje zwrotne od odwiedzających w czasie rzeczywistym.

Firmą, która wie, jak dotrzeć do grupy docelowej, jest Nike. Nie tylko zwracają się bezpośrednio do odwiedzających, ale także tonem, który przemawia do ich docelowych odbiorców, a także tworzą strukturę witryny dla różnych dyscyplin sportowych.
Nie chodzi o to, czy chcesz buty, czy koszulę, ale czy jesteś biegaczem czy koszykarzem. Chodzi o identyfikację się ze sportem.
Nike sprzedaje dużo więcej niż tylko odzież i akcesoria – sprzedają uczucie. Styl życia. I społeczność dla ludzi, którzy chcą dzielić ten styl życia.